2020. december 5., szombat

Minden szál a nagymamához vezet

 

Ma este jött a Mikulás, mint minden évben. S habár papíron már felnőtt vagyok, de rendhagyó módon tudtam és tudok örülni a mai napnak. Nagymamám szívet melengető ajándékától pedig most is össze szorul a torkom. Sosem feledkezik meg rólunk, sohasem. És olyan jól esett gyermeki lényemnek a piros csizmás zacskóba rejtett csoki, amit adott. Mindenki kapott egy kis finomságot tőle és mindenki azt, amit leginkább szeret. December beálltával hangsúlyosabban gondolok arra, hogy mennyire szeretem a családomat. Hogy mennyire értékesek ők számomra, a maguk kis idegesítő szokásaival. Ez a legszebb a családban. Hogy bár  néhanap a fenébe kívánjuk egymást, azért mégis ugyanoda tartozunk és szeretjük egymást, bármi történjen. 

Nagymama erre a legjobb példa. Hiszen egész életét erre áldozta: a családjára. Mindig mi voltunk a legnagyobb kincsei, s mindig vigyázott ránk. Nála mindig megtaláltuk azt, amire szükségünk volt. Megteremtette az otthont, az összetartozást. Szerintem ez az édesanyák és nagymamák dolga ezen a világon. Mindig azt érzem, hogy sosem tudom neki eléggé kimutatni, megmutatni, hogy mennyire szeretem. Lelkiismeretfurdalásom van, hogy néha megfeledkezem arról, hogy törődjek vele. Nem tudom, hogy képes lennék-e arra, amire ő. 

Mert nagymama olyan erős nő, mint senki más. Kiskoromban mindig menedéket jelentett számomra, akárcsak most. Bár sok minden megváltozott, sok év eltelt, reménykedem, hogy olykor némi biztonságot én is nyújthatok neki. Nagymamám csinálja a legfinomabb töltött káposztát és tejbegrízt. De ide sorolnám még a diós tekercset és a rakott pityókát is. Övé a legjobb szaloncukor, amit a fára teszünk és a legpuhább pizsama, amit ajándékba kapunk tőle. 

De sosem földhözragadt. Érdeklik az új dolgok, s ha teheti ki is próbálja azokat. Szeret öltözködni (nőhöz méltóan), figyel a részletekre. Meglepetést tud okozni és olyan apróságokkal tudja megörvendeztetni az embert, hogy nem is gondolnánk. Óvja a családot, tanácsokkal látja el és bármit megtenne értünk.

Nagymama ő nagy, a szó legszebb, legerősebb értelmében. S hiszem, hogy minden nagymama ilyen. Nem értem hogy hogyan csinálja. Honnan van benne ennyi erő és kitartás. Mindegy, hogy mit tesz vagy mond, mert minden porcikája tele van szeretettel, amit arra használ fel, hogy jobbá tegye a világot, s hogy minket boldogabbá tegyen. 

2 megjegyzés:

Elenged-és?

Nemrégiben írtam nektek arról, hogy milyen jó úton haladok a gyógyulás fele és hogy milyen hálás is vagyok a pánikbetegségért. Nos, ez a gon...